تحقیق و توسعه R&D

خانه / درباره وستوی / تحقیق و توسعه R&D

این شرکت در سال ۱۳۸۲ با توجه به نیازهای جامعه وجود واحد  R&D  را در مجموعه خود ضروری دانست. واحد R&D در سال مذکور با عضویت مدیران ارشد و میانی سازمان تشکیل گردید که در بررسی های اولیه طرح های ارائه شده از ناحیه پرسنل و مدیران، طرح های WHRB (بویلرهای بازیافت حرارت)  و CHP  (تولید همزمان برق و حرارت)  با توجه به نیاز جامعه در الویت اول قرار گرفت که تحقیقات اولیه در کشورهای پیشرو در این حوزه (هلند ، فنلاند و دانمارک) صورت پذیرفت و متعاقبا با استفاده از اطلاعات دریافتی، واحد فنی این شرکت نسبت به طراحی اول اقدام نمود که اولین WHRB  کشور در سال ۱۳۸۷ طراحی و تولید گردید و در پروژه مس سرچشمه (صنایع دفاع) به بهره براری رسید و همچنین اولین واحد CHP (مقیاس کوچک)  کشور در سال ۱۳۹۰ طراحی گردید و در کارخانه شرکت ماموت به بهره برداری رسید و پس از آن با تکمیل اطلاعات دریافتی و نیاز جامعه این شرکت به توانمندی طراحی انواع تجهیزات بازیافت حرارت جهت صنایع گوناگون دست پیدا کرد و برگه افتخاری به افتخارات این شرکت اضافه گردید و مفتخریم که پیشرو در طراحی و ساخت این نوع تجهیزات در ایران قرار داریم.

یکی از طرح های دیگر در دست بررسی واحد R&D تبدیل دستگاه های کارخانجات تولید لنت ترمز (که جهت تولیدات خود نیاز به انرژی الکتریکی در قسمت پخت دارند) از سیستم برقی به سیستم روغن داغ بوده است. از آنجایی که آزادسازی قیمت حامل های انرژی موجب بالا رفتن تصاعدی هزینه برق مصرفی کارخانجاتی که از دستگاه های برقی جهت تولید استفاده می کند گردیده است، لذا این گونه کارخانه ها به عنوان بازار هدف مورد شناسایی قرار گرفته و با اعمال تغییرات در راستای بهینه سازی کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی چشمگیر هزینه های الکتریکال، نسبت به ارسال چک لیست و دریافت اطلاعات مورد نیاز از کارخانه های مذبور اقدام نموده و ظرفیت های مذکور در واحد فنی، مهندسی به حرارت مورد نیاز به صورت سیستم بسته ترمال تبدیل شده و موارد در صورت تایید کارفرما جایگزین و به مرحله اجرا در خواهد آمد که نمونه ی اجرا شده در این بحث شرکت جهان ترمز می باشد که با موفقیت در حال حاضر مشغول به کار است. کلیه نقشه ها و محاسبات صورت گرفته برای این دستگاه های مشابه در واحد فنی این شرکت موجود می باشد و موجب غنی سازی دانش درون سازمانی این شرکت گردیده است. نمونه اجرا شده در شرکت جهان ترمز نشان می دهد که هزینه برق مصرفی دستگاه های پرس زن لنت ترمز حدود ۸ برابر بیشتر از هزینه گاز مصرفی سیستم روغن داغ جایگزین است.

در حال حاضر با کمک مهندسین و پرسنل زحمت کش این شرکت طرح های جدید در دست بررسی می باشد که  متعاقبا نتایج آن ارائه خواهد گردید. در همین راستا از کلیه پیشنهادات و طرح های ارائه شده از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی استقبال می نماییم .

 

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

خوانا نیست؟ متن را عوض کنید captcha txt

برای جستجو شروع به تایپ کنید


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/vestuylance/public_html/wp-content/themes/vestuy/footer.php on line 223